Йога за начинаещи

10 седмичен курс

Система от последователни практики и теория за абсолютно начинаещи в йога. Предназначена за хора, които страдат от алергии, наднормено тегло, ставни проблеми, хроничен стрес или искат да поддържат добро здравословно състояние.

С последователна методика ви въвеждам как да прилагате ЙОГА така, че да стане част от ежедневието ви. Всяка седмица правите нова практика.

Може да я правите когато и където поискате. Моята препоръка е да е рано сутрин, за да почувствате веднага подобрение в тялото, емоциите и съзнанието си.

Целта е да подобрите живота си по лесен начин с минимални усилия, прилагани последователно.

Защо Йога?

Защото ЙОГА е единственото дългосрочно решение при натрупани проблеми

Когато отдавна не си спортувал, когато си качил 10+ килограми; когато те болят всички кости и стави, ЙОГА е най-безболезненото решение да започнеш постепенно да се връщаш към движението

  • Не, няма как да стане без усилие
  • Да, в началото ти трябва огормна мотивация
  • Да, след 5-тата седмица няма да искаш да пропускаш практика
  • Да, подобряваш храносмилането си
  • Да, оправяш хормоналния баланс
  • Да, спиш дълбоко и спокойно
  • Да, болките в ставите постепенно намаляват и мускулите стават по-гъвкави
  • Да, ще боледуваш все по-малко
  • Да, разбираш колко много енергия имаш и възрастта е радост, не тегоба
  • Да, аз изглеждам така, защото правя Йога всекидневно

 

 

СЪДЪРЖАНИЕ НА КУРСА Йога за начинаещи

Записи на 10 йога практики за начинаещи и 10 лекции

 

Знания

10 лекции 

  • История, философия и принципи на Йога
  • Какво трябва да знам при първото си посещение на йога?
  • Асани – физическо тяло
  • Дихателна система-енергийна обвивка
  • Изчистващи практики
  • Контрол на сетивата – ментална обвивка
  • Йога и храносмилане
  • Регулиране на стрес
  • Контрол на ума – изграждане на сатва
  • Йога в ежедневието

Практики

10 практики

  • Ставна гимнастика
  • Синхрон на движение и дъх
  • Изправени асани
  • Раздвижване на гръбнак
  • Детоксикираща практика
  • Практика за стимулиране на храносмилателната система
  • Енергезираща практика
  • Обърнати асани
  • Релаксираща практика
  • Практика по системата на Кайвалядхама

 

 

Задачи за лично изпълнение

По време на курса ще получите задачи за самостоятелна работа, които ще ви помогнат да приложите наученото от лекциите и упражненията в ежедневието си.

Изпълнението на тези задачи е пожелание, но както всичко в този курс ще ви помогне да погледнете по нов начин на ежедневието и навиците си.

 Много е важно упраненията и прктиките от тези 10 седмици да се превърнат в част от дневният ви режим. 

 

Необходима ли ми е ЙОГА?

Какво ще промениш

за 10 седмици

След 10 седмичен курс по йога, ще се чувстваш много по-спокойна и релаксирана. Йога е практика, която помага на тялото и ума да се отпуснат. Това ще доведе до по-добро настроение и по-добър сън.

Също така, ще забележиш, че тялото ти ще бъде по-гъвкаво и по-силно. Йога упражненията ще помогнат да се подобри балансът и координацията на тялото, както и да се укрепят мускулите.

Ще имамш по-добра осведоменост за своето тяло и ум. Ще бъдеш удовлетворена от начина по който изглеждаш и се чувстваш.

онлайн йога за начинаещи

Йога практиката ще ти помогне да се научиш да дишаш по-дълбоко и да се фокусираш върху настоящия момент. Ще си по-осведомена за своите емоции и ще имаш по-добро разбиране за начина, по който реагираш на стреса.

В крайна сметка, след 10 седмичен курс по йога, ще се чувстваш по-свободна и по-балансирана. Ще имаш по-добър контрол върху своето тяло и ум и ще си подготвена да се справяш с ежедневните предизвикателства.

Препоръки

Отзиви от доволни клиенти

Здравей, Нина,

Благодарна съм на Снежка, че ме запозна със теб и ускори нещата, защото аз исках да започна, но не правех нищо по въпроса и все отлагах. Когато започнах всичко стана много бързо и истината е, че нямах много ясна представа с какво се захващам.

Всичко, което знаех за Йога, е в резултат от минали “проучвания” във времето и оформяне в съзнанието ми, че искам да започна.

Основното, което се промени за мен, е осъзнаването колко много мога да направя за себе си Аз. Въпреки че не съм много постоянна, от упражненията усещам малки подобрения – китките на ръцете ми станаха по издръжливи. След втората практика в началото имах болки във врата и главата, сякаш нещо се разместваше, наместваше или и аз не знам какво, но вече нямам проблем, когато тренирам. Още ми е трудно да говоря за навик, същественото е, че съзнанието ми е ангажирано и се опитвам да го изградя.

Знаеш ли, Нина, ако курсът не беше у дома, може би нямаше да успея да продължа.

Препоръчвам курса на всеки и продължавам напред с теб! Сега дори не мога да си представя друг човек да ми води курса.

Благодаря ти!

Светла Негриева

участник в Йога за начинаещи онлайн курс

За първите два месеца най-важното за мен, което научих, са практиките за дишане и практиката за пиене на вода сутрин. За по- малко от месец водата сутрин стана моя ритуал, а преди почти не пиех вода.

Милена Ковачева

Участник в програма на Йога терапия

Моето тяло реагира бавно. Трябва ми време, за да видя промяната. Обръщам повече внимание на качеството на асаните и на прецизността при изпълнението и продължавам редовно да правя йога. Дисциплината и регулярната грижа за себе си е важна за мен.

Венета Новакова

Участник в програма на Йога терапия

Как въздейства РЕАЛНО йога?

Успокоява ума

Йога практиките са насочени към ума – до го успокоят, балансират и контролират. Проявление на ума са тялото, вредните навици и болестите, произлизащи от тях. Когато променим нагласите на ума, променяме всичко, произлизащо от него!

Стимулира храносмилането

Процесът на храносмилане се подобрява, когато ПСНС  (Парасимпатикова нервна система) е активна. Йога практиките балансират нервната система, повишават отделянето на храносмилателни ензими, подобряват перисталтиката и така подобряват храносмилането

Хормонален баланс

Хипоталамусът, който е биологичният ни “часовник” и отговаря за автоматичните процеси в тялото, се “програмира” правилно, когато практикуваме йога. Когато мозъкът изпраща правилни сигнали към тялото, всички органи и системи функционират правилно

Изчиства каналите в тялото

Телесните канали, по които преминават всички градивни и отпадни вещества, се поддържат чисти и проходими, което улеснява движението и изтичането – много важно за изчистването на токсините и за регенерацията

Детоксикация

Йога обръща огромно значение на изчистването на тялото и ума от токсини. Тези практики осигуряват за тялото и ума енергия, здраве и сила за натовареното ежедневие

Нормализиране на теглото

В резултат на огромния стрес в ежедневието, теглото може да се увеличи или намали екстремно. Пратикувайки йога, този процес се връща обратно, защото умът се успокоява, а ние се научаваме как да реагираме правилно на стресовите ситуации, така че те да не ни влияят

Какво включват ДЕСЕТ-те седмици Йога за начинаещи?

Първа седмица

Знание за първото си посещение на йога, необходимо облекло и пособия. Уча те да разбираш на какво да обърнеш внимание по време на практиките и върху какво да си концентриран. Отговарям на въпроси като дали и колко трябва да се въздържаш от храна и течности преди практика

Втора седмица

Навлизаме в дербите на ЙОГА: какво представлява, кои са основните принципи, методи и начини за постигане на целта ѝ. Началните практики са за раздвижване и затопляне на всички стави. Мотиварам те да правиш редовно Йога и споделям резултатите, които можеш да получиш

Трета седмица

Третата седмица е посветена на физическото тяло. Тук говоря за същността на асана, какви са основните видове асани и какво различава една асана от физическите упражнения във фитнеса

Четвърта седмица

От грубото – материята, се придвижваме към по-фините нива на нашето съществуване. Прана, дихателната система и дихателните практики  са обект на изследване и практикуване през тази седмица. Дихателните практики са ключът към спокойствието на ума и начина за повлияване на автономните ни системи

Пета седмица

Изчистващи практики и детоксикация на всички нива.  Тази тема е много важна в Йога – без наличието на чисти и проводими канали, енергията не може да протича правилно.  Запознавам те и практикуваме детоксикиращи практики, който са твоят  инструмент за редовно изчистване всички системи

    Шеста седмица

    Чрез сетивата нашият ум придобива знание за света около нас, а съзнанието ни придобива опитност. Контролът на сетивата е 5та от 8те анги на Йога, записани от мъдреца Патанджали.

    За да разберем защо е необходима тази практика и как действа,  трябва да си изясним основните понятия и идеи на Санкхя – философската система в оновата на Йога и Аюрведа

    Седма седмица

    Хранене, храносмилане, храносмилателна система и връзката им с Йога.

    На достъпен език обяснявам и разбираш как с йога пози и практики можеш да постигнеш отлично храносмилане и балансирана храносмилателна система, които ще ти осигурят усещане за лекота и свежест и предпазват от натрупване на килограми, задръстване с токсини, дисбаланси и болести

    Осма седмица

    Регулиране на стреса и отработване на реакциите ни в стресови ситуации – практически методи за справяне с напрежението, което е основен фактор за дисбаланса на всички нива

      Девета седмица

      Контрол на ума и изграждане на Сатва. Всичко научено плюс допълнителни медитативни практики, които ни подкрепят в процеса на трансформиране на енергията ни. От бавна и тежка, силно изменчива и непостоянна, към чиста, светла и водеща към еволюиране и постигане на най-доброто и съвършено наше същество

      Десета седмица

      Йога в ежедневието – лесни стъпки за всеки, който иска да има дълъг и пълноценен живот

      Резултати

      Как ще се чувстваш след десет седмици Йога за начинаещи?

      • Засилена имунна система
      • Блестяща кожа и коса независимо от възрастта
      • Равномерен тен без изполване на грим
      • Нормализиране на килограмите и олекотяване
      • Умствен покой и релакс – победа над стреса и мрачните мисли
      • Ясна, подредена мисъл и концентрация
      • Спокоен сън
      • Креативност и ентусиазъм през целия ден
      • Мотивация за по-добра грижа за себе си

      Специална оферта

      Абонамент за 10 седмичен онлайн курс “Йога за начинаещи”

      Всички закупили курса до края на април получават специален бонус -3 месечен абонамент за онлайн студиото на Йогатерапия на стойност 69лв.

      Априлска Оферта 

      валидна до края на м. април          

       ЦЕНА

      • Йога за начинаещи – 10 седмичен курс с бонуси – 1 брой индивидуална консултация и 1 индивидуална програма “Йогатерапия” с обща цена: 180 лв.

       

      БОНУСИ

       

      • Йога и хранене e-book
      • Асана  e-book
      • Речник с йога термини

                      Курсът “Йога за начинаещи” е изцяло онлайн – получаваш 6 месечен достъп до 10 лекции и 10 практики.

                      Гледаш и практикуваш когато можеш и където си поискаш – 24/7

      Какво представляват бонусите към този курс?

      Индивидуална консултация

      В индивидуална онлайн среща разговаряме за определяне на твоя индивидуален телесен тип, твоите предпочитани храни и вкусове, твоите ограничения и болежки

      Редовна цена извън курса: 60 лв.

      Индивидуална програма

      “Йогатерапия”

      Програма, съобразена с твоята конституция, твоите нужди и възможности. Изготвя се след консултацията

      Редовна цена извън курса: 180 лв.

      e-books

      За да обогатяваш и надграждаш знанията си ти предоставям електронни книги, които можеш да изтеглиш в pdf формат и да съхраниш в своята библиотека.

      Препоръки

      Отзиви от доволни клиенти

      Йога е система за контрол над ума

      Йога създава дисциплина, чрез която могат да бъдат променени вредните навици, които ни разболяват и които сякаш са по-силни от нас!

      Как се случва това?

      Йога практиките са насочени към ума!  Те са методи за изчистване, успокояване и контрол над ума. Постепенно умът бива “препрограмиран” и започва да издава правилните команди към тялото и става господар на емоциите

      Не ви казвам, че това е лесен процес, процеса е дълъг, изисква постоянство, не води само нагоре, но винаги резултата е положителен

      За мен

      Създадох сайта “Йога терапия” по време на изолацията с цел да направя достъпна йога за повече хора, да  покажа, че Йога в нашия свят трябва да се практикува освен чрез медитация и духовно извисяване и като вграждане в естествения ритъм на всекидневието.

      Аз съм Нина Денина, лицензиран  Треньор по йога с 10 годишна практика. Завършила съм специализиран курс към Национална спортна академия „Васил Левски“ и “Българска Федерация по Йога”, които предоставят най-високото ниво на обучение в България и са единствените лицензиращи институции в страната. Преминала съм обучение за преподаване на пранаяма към БФЙ и “Kaivalyadhama Yoga Institute” и много допълнителни курсове за повишаване квалификацията ми като инструктор.

      Завърших двугодишно обучение “Концепции за аюрведично хранене и начин на живот” към Институт по Аюрведа и Интегративна Медицина IAIM Бангалор с водещ д-р Гариш Кумар.

      Продължих обучението си с двугодишен курс в Аюрведичен център София при д-р Антоанета Заркова по програма на Европейския институт по Аюрведа с ръководител Атрея Смит. Лично се уверих, изпробвах, и  продължавам да използвам лечебните терапии, който са толкова ефикасни за постигане на здраве, сила и красота.

      Изучавайки двете древни науки йога и аюрведа съвсем естествено се появи следващият ми учител д-р Нисар Шейх от най-стария йога институт в Кайвалядхам. Преминах двугодишно обучение в авторската му система “Ведическа йогатерапия” базирана на древните текстове. 

      Моите учители казват, че ако веднъж си се докоснал до Йога, дори да си спрял, пак ще се върнеш. Защото Йога е мислене, преживяване на живота.
      От месец май 2022 година съм част от платформата playdecathlon, в която можеш да откриеш и резервираш най-близкото до теб спортно събитие или терен и да опиташ редица спортове абсолютно безплатно!
      Вярвам в методиката на малките стъпки – малки стъпки, които подобряват усещането за нас, за средата, за семейството. Да започнеш да пиеш  вода и само това да си успял да промениш в навиците си е изключително постижение, защото преди това 10 или повече години не си го правил (по думите на една участничка в онлайн програмите ми).
      Малките стъпки водят до ЦЯЛОСТНА промяна, до различно качество на живота.

      Скованото тяло сковава ума. Движението е живот!

      Вярвам, че знанието трябва да бъде споделяно и точно това искам да направя за теб, за да можеш съзнателно да направиш своя избор. Във всеки един миг всеки от нас прави избор – дали да се храни здравословно, да се движи или не, да се гневи или да се освобождава от негативни емоции. Тези избори носят своите последствия – здраве или болест. Лесно е и зависи от това какво избираме

      Готов ли си да започнеш ?