Тренировка сутрин или йога

5 причини да започнеш 

още днес

Това, което се случва, когато се събудим и се подготвим за деня, оказва огромно влияние върху качеството на нашите мисли и емоции през деня.
В живота си всеки от нас изпълнява различни роли – родител, учител, служител, партньор и т.н. Често в стремежа си да сме по-продуктивни ставаме и влизаме в някоя роля, защото някой или нещо се нуждае от нашето внимание.

Тренировката сутрин с „Йога еспресо“ дава възможност да се обърнем първо към себе си и да осъзнаем: „Каква е моята нужда, за да се чувствам добре? Когато аз съм „пълен“ имам какво да дам на света и близките ми, но когато не съм, нямам нищо, което да дам освен гняв и страх, стрес и разочарование”.

Грижата за мен е грижа и за другите.

Предимства на тренировката сутрин

 

 

1. Високи нива на енергия и добро настроение за целия ден

Според Аюрведа най-доброто време за упражнения и тренировка е рано сутрин на ПРАЗЕН СТОМАХ. Ентусиазмът и енергията, осигурени от ранното ставане, ще ни свършат чудесна работа ако ги използваме за сутрешна тренировка, йога, пранаяма и каквото е близко на вашето светоусещане и тяло.

Когато тренираме, генерираме освобождаване на хормони и невротрансмитери, които създават усещане за сила, енергичност, щастие и ентусиазъм. Освен кортизол, който се отделя по време на тренировките, хормоните на щастието – серотонин и допамин, също се секретират в големи количества. Сутрешните енергични упражнения балансират хормоните на стреса и хормоните на щастието в кръвта.

 

2. Баланс на енергиите

Биологичният ни часовник е настроен според природните ритми. Естествено активностите на организма (секретиране на хормони и ензими) се активират, когато Слънцето изгрява и затихват, когато залязва отново. Ако следваме тези естествени механизми, заложени в нас и живеем в унисон с природните закони, умът и тялото ни ще са в баланс, както и всички наши органи и системи.

Според Аюрведа дневният режим и особено сутрешните ритуали, които си създадем, са от особена важност за баланса на физиологичните ни е енергии (дошите). Ако се погрижим правилно за изчистването на тялото и каналите и баланса на дошите, то ще си осигурим високи нива на енергия през целият ден. Това ще помогне на тялото и ума  да се справят по-добре с всекидневните задължения. Освен това ще повишавим качеството на съня, защото всички енергии ще са в унисон с биологичните ритми и фазите на денонощието.

3. Самодисциплина

За много хора ранното ставане е трудно за изпълнение и в началото се налага да употребят целенасочено усилие. Ако успеят да го  включат в ежедневието обаче, то ще повлияе положително на всеки един аспект от тяхното съществуване.

Освен ранното ставане ще промените много от дневните си навици като хранене, лягане, спорт и т.н. Нужно е време и постоянство, но така поставяте фундамента на вашия ЗДРАВОСЛОВЕН живот. Дисциплината е в основата на всеки един успех.

Жена в жълто и червено с чаша с тренировка сутрин

Самодисциплината е една от фундаменталните практики в Йога, без която напредък е невъзможен. Ако практикувате ранно ставане и сутрешни тренировки като тапас (самодисциплина, една от ниямите на Патанджали), тогава практиката ви ще е не само физическа, но и духовна, ще влияе не само на физиката, но и на ума и духа.

4. Намаляване на излишните килограми

  • Тренировката сутрин се случва след кратък пост – изминали са поне 10 часа от вечерята, а ако се храним здравословно според препоръките на Аюрведа – поне 12 часа
  • Тренировката сутрин се прави на ПРАЗЕН СТОМАХ. Когато тренираме на гладно, според изследванията, тялото гори мастните депа, за да осигури енергията необходима за тренировката, вместо да използва въглехидратите от храната
  • Тренировката сутрин засилва метаболизма и така спомага за активното горене през целият ден и ви помага да отслабнете по-ефективно и по-бързо
  • Ефективността на тренировката сутрин на гладно е с 20% по-висока от същия набор от упражнения след хранене.

5. Изграждане на здравословни хранителни навици

Когато сте си направили труда да станете рано, за да тренирате, това ще ви мотивира да положите и допълнителни усилия, за да си създадете здарвословни навици в грижата за себе си.

Такъв навик е здравословното хранене, което ще ускори процеса на сваляне на килограми, детоксикация и поддържане на отлична форма. Освен, че ще следите за това какво ядете естествено ще се намали апатита след сутрешната тренировка. Изследване на университета Бригъм Йънг установи, че енергичните упражнения сутрин намаляват апетита за особено за сладкиши и тестени храни.

Практикувайки Йога, ние се научаваме да наблюдаваме себе си и да коригираме нещата, които не ни харесват. Сутрешните тренировки ще ви покажат как храната се отразява на мускулите, сухожилията и ставите. Ще забележите, че ако сте вечеряли обилно с трудносмилаема храна, на сутринта ще сте много сковани и няма да ви е никак приятно по време на тренировка. Постепенно ще започнете да променяте вечерното хранене в унисон с потребностите си и начина по който искате да се чувствате.

Когато видите резултатите от вашите усилия ще бъдете още по-мотивирани да продължите да тренирате, да се храните здравословно и да живете активно. Това завърта колелото на трансформацията.

Създадох програмата „Йога еспресо“ с мисълта за съвремения човек, който не разполага с много време, но има силна нужда от редовно движение, детоксикация, здравословни навици и стабилни нива на енергия. Три пъти седмично в рамките само на 30 мин. ще си осигурим добро настроение, ще балансираме енергиите си, ще нормализираме теглото и ще поставим основи на здравословен живот.

Резюме на 5-те причини за тренировка сутрин

1. Високи нива на енергията и добро настроение за целият ден

2. Баланс на енергиите

3. Дисциплина

4. Намаляване на излишните килограми

5. Изграждане на здравословни хранителни навици