Пролетна умора – можем ли да я избегнем?

Пролетна умора – връхлита ни внезапно, със затоплянето на времето. Дългата зима със своята тежка, бавна и студена енергия ни е направила лениви и трудно подвижни, а пролетта идва с нова и съвсем различна енергия – лека, подвижна, топла и стимулираща. Пролетта е сезонът, който чакаме с най-голямо нетърпение. С настъпването ѝ сякаш започваме нов живот. Дърветата разцъфват, птичките започват да пеят, природата се пробужда за живот, а хората сякаш заспиваме и униваме. Странно, но точно в този период организмът ни не успява да реагира на пролетното събуждане.

Какви са причините за пролетната умора

🌞Промените в дневната светлина – Дължината на деня започва да се увеличава, което води до промени в циркадията (вътрешния биологичен часовник) на тялото ни. Това може да доведе до нарушения във вътрешните ни процеси, които контролират енергията ни. Решението на проблема с пролетната умора е – стриктен дневен режим.

🤧Алергиите – Много хора страдат от алергии през пролетта, което изтощава имунната система и води до умора и липса на енергия. Решението тук е джала нети.

🍓Промени в диетата – Пролетта е време за промени в диетата, като по-голям акцент се слага на плодове и зеленчуци. Тези промени могат да доведат до временна умора, докато тялото се адаптира към новите храни. Решението,  е цялостна детокс програма,

⏰Недостатъчно сън – Пролетта може да доведе до промени в нашия график и да ни принуди да се приспособим към нов режим на сън. Ако не успеем да запазим редовен график на съня, това ще доведе до умора и намалена продуктивност. Осигури си достатъчно сън, лягайки си на втеме.

🏠Намалена физическа активност – Зимата ни накара да оставаме повече в къщи, да сме с намалена физическа активност и недостиг на слънчев енергия, това води до умора и липса на енергия. Пролетта може да бъде добро време за започване на физически упражнения, което ще помогне за повишаване на енергията и намаляване на умората. Решението – курс “Йога за начинаещи”

Застоялият живот през зимата е един основните причинители на пролетна умора

Когато настъпи пролетта, човек става по-активен и докато влезе в ритъм това се отразява пряко на неговият организъм. За това, още преди да настъпи този прекрасен сезон или да усетите симптоми на пролетната умора, започнете постепенно да увеличавате физическото натоварване.

Разходки в парка, колоездене, ски, катерене, всички дейности на открито, освен че ще раздвижат тялото, ще наситят кръвта с кислород. Когато количествата на въглеродните показатели рязко спадат, кръвоносните съдове се свиват и ние ставаме по-вяли, неработоспособни и сънливи.

Ако следваме естествените нужди и сигнали, които тялото ни дава, все по-често и по-дълго ще искаме да сме навън и да се движим и няма да усетим пролетна умора.

Промяна в храненето

Естествено ще заменим тежките въглехидрати със свежи зелени салати и ще променим диетата си според новите условия навън. Нуждата от затопляне на организма чрез консумирането на мазни и силни храни вече отпада и можем да се насладим на свежи и сочни плодове и зеленчуци. 

Увеличи  движението и спорта

Отново естественото желание през пролетта за нещо ново, нещо различно може да използваме, за да започнем своя лична йога практика. Достатъчно е да отделим 15 – 20 минути на ден, но всеки ден. Поздрав към слънцето е добра практика за начало на деня и може да ни послужи като основа. За нея може да прочетете статията – Събуди се с  поздрав към слънцето.

Detox

С увеличаване на слънчевото греене се увеличава и капацитета на тялото за детоксикиращи режими. Най- мек и нежен метод за детоксикация според Аюрведа е преминаването на монодиета, включваща ястието кичари. Разбери нуждаеш ли се от детокс с този бърз тест за токсини.

Свържи се смен ако имаш нужда от детоксикиращ режим – ще изготвя програма, която ще ти помогне да изчистиш токсините от тялото и ума и да се почувстваш лека и енергична. Виж каква програма ти предлагам.

Ароматерапия

Много приятен начин да помогнем на организма да се справи с пролетната умора е ароматерапията. Чрез аромати като розмарин, мента, лимон, босилек, портокал, лавандула можем да повлияем на настроението си, да засилим имунната система, да повишим жизнеността си и да се чувстваме свежи и бодри. Капнете няколко капки розмарин, мента или босилек в банята преди да вземете душ и веднага ще усетите прилив на енергия. Вечер използвайте арома лампа и аромат на лавандула, за да отпуснете нервната система и да си осигурите добър и пълноценен сън.

А сега се усмихнете на пролетта, усетете аромата й, заредете се с нови идеи и мечти!